17 september 2008

De träffades och blev blixtkära

De träffades och blev blixtkära. Killen föreslog att de skulle gifta
sig direkt och åka på smekmånad.
Tjejen invänder att visst är vi som gjorda för varann men om det
blir några problem... Vi känner ju knappt varandra.
Ingen fara, vi lär känna varandra och är det något som dyker upp så löser vi det då.
Sagt och gjort, de gifter sig och åker iväg på smekmånad till en
lyxig semesterort. De trivs och har det underbart tillsammans. En
dag vid poolen så kliver killen upp i hopptornet på
tiometersavsatsen, gör ett fantastiskt hopp, tre volter med dubbel
skruv som han sätter klockrent. Tjejen blir imponerad och frågar om
han utövat simhopp under sin collegetid.
-Jag var med i den olympiska truppen och tog guld i simhopp vid
olympiaden i Atlanta -96. Jag sa ju att allt skulle gå bra och att
vi skulle lära känna varann allteftersom.
En stund senare så hoppar tjejen i bassängen och simmar 20 längder
i högt tempo, när hon kommer upp så är hon knappt andfådd. Killen är
imponerad och frågar om hon tävlat i simning.
- Nej jag har aldrig tävlat, men innan jag träffade dig så var jag
hora i Venedig och jobbade på bägge sidor om kanalen...

Inga kommentarer: